fredag 23 november 2012

Thailand 2012. Dag 8.

Hej på er!
Idag har vi varit på en ny beachutflykt, med snorkling på två ställen.
Men det tänker jag inte visa nu! En annan dag.
Jag tänkte istället visa bilder från Alvins och min gårdag, när Liam och Martin var och fiskade hela dagen. Vi tog då en longtailbåt till Freedom Beach som det pratas så gott om.
2000 Bath förhandlade jag mig ner till för mig och Alvin.
 
Nu får ni stå ut med lite kassare bilder då dessa är tagna med mobilen då M & L hade kameran.

Nöjd Alvin, fast han var lite nervös innan båtfärden!
Inte ett enda skräp och inte en enda försäljare, förutom de som hade restaurangen och tog betalt för solstolarna.
Alvin vart lite besviken då det inte fanns någon glass, men blev ganska nöjd med en chipspåse ;-)
Dom tog upp beställningar till lunchen och så fick man välja när man ville äta, 11-12 eller 13.
Fantastisk vacker strand och fint vatten.
Svettiga, varma men glada!!!
Kamala Beach när vi är på väg "Hem"
Vi åt sen lunch och sen en god glass. Därefter spenderade vi några timmar vid poolen förstås.

Så här låg jag väl i en halvtimme kanske.
Sen åkte Alvin rutschkanan, som kräver att vi tar emot han, i kanske 2h.
 
En härlig dag, Freedom Beach är fantastisk vacker!!
 
Nu ska jag faktiskt krypa ner. Klockan är halv tio (!!!) och vi har varit igång HELA dagen, med utflykt och därefter otroligt god middag på Surin Beach, Catch Beach Club´s grillbuffé. My god, vilken mat!!!! Dom grillade räkorna alltså!! Det + en halv flaska vin + tidig morgon + aktivitet hela dagen + höga vågor på vägen hem i speedboaten = Vi är helt slut!!! Och det gungar i huvudet. Jag skyller på båtfärden, inte det faktum att jag kanske är lite påverkad av vinet i denna värme :-)
 
God natt på er!

Inga kommentarer: