fredag 14 juni 2013

Nu är det slut på veckan...

...Det är dags för FREDAGSMYS!

Dagen började som vanligt nu för tiden. Jag gick upp först av alla, strax efter sex (ok nån gång går M upp innan mig, men det är bara om han har något på jobbet att förbereda!), sen kommer Alvin upptassandes. Oftast sätter han sig i soffan och tittar på barnTV en stund. Denna morgon hämtade han dock paddan och la sig i vår säng, bredvid sin far.


Sen gick Liam upp, strax före sju, efter att jag fått väcka honom. Grabbarna klädde på sig, jag röjde runt med bäddning av sängar och frukost till the kids. Sen fixade vi Limmes hår, skolavslutning idag!!! Borstade tänderna och efter det drog Limme och jag iväg. Jo, om ni undrar, M gick upp han med tillslut, liiiiite segare än oss andra ;-)
Jag släppte av Liam på skolan och åkte till jobbet. Hämtade jobbtelefonen och kikade in på avdelningarna för att kolla läget. Sen åkte jag tillbaka till skolan! Vilken frihet alltså. Att kunna styra så där. Det var ju bara för vårdpersonalen att ringa mig om nåt akut skulle uppstå. Men det gjorde dom inte.


Vi tittade på alla lyckliga barn och lyssnade på skönsång, i kylan. Det är märkligt att majoriteten av alla skolavslutningar, som i alla fall jag varit på (inkluderat mina egna) alltid ska vara med skitväder! I vilket fall, det var fint!

Tillbaka på jobbet. En lugn dag må jag säga. Hann rensa massor papper och läsa journaler lite mer ingående och även lägga upp lite planer för nästa vecka, rond och grejer.

Sen for vi hemåt, efter att jag hämtat Limme. Alvin hade följt med Arvid hem så honom fick vi inte åter fören vid sex! Det är så roligt att Alvin tycker om att leka med andra barn!! Han skulle helst leka med någon varje dag om han fick!
Jag lagade mat medan M hämtade Alvin och köpte lite fredagsmys till grabbarna. Sen åt vi och jag tog en PW-joggtur då molnen skingrades och solen nu strålar igen. Blåser gör det dock ganska kraftigt. Men det var bra för motståndet; då bränner det ju lite extra ;-)


Midsommarblomster kan vara bland de vackraste blommor jag vet! Synd att de blommar så kort!


Nu har jag tagit en dusch och slappar i soffan. I soffan bredvid sitter det bästa jag har och myser!

Det här med riktig fredagskänsla kan jag definitivt vänja mig vid, fast än så länge tycker jag det är grym lyx att få vara ledig varje helg!!!

Inga kommentarer: