torsdag 6 juni 2013

Sveriges Nationaldag...

... Och vilken dag sen!
Förmiddagen spenderade grabbarna och jag ute klippandes gräs och rensandes rabatter. Sen vaknade pappan i huset och vi tog en lättlunch i solen!


Efter det shoppade vi lite ute i Tornby; Shorts, T-shirtar och linnen till boysen, en ny slang till Alvins cykeldäck och lite fler ljuslyktor och vaser till bröllopet.


Sen hämtade vi upp lillasyster och hennes tvättkorg. M fixade Alvins cykel och tog sedan med sig grabbarna tillsammans med herr Sleipner för att kolla in ett ev båtinköp. Lina och jag hängde här hemma. Lina solade och jag fick ett infall och grävde upp "grusrabatten" på framsidan som, efter ett tips från Sleipner, kommer att få vara tomatodlingställe osv nästa år. Ska bara fylla den med jord nu också. Efter det infallet (som jag ångrade direkt efter att jag började, så jäkla jobbigt!!!) insåg jag att nån mer träning behövdes inte idag.
När alla grabbarna kom hem drogs det igång en grill och de bjöd på en fantastisk måltid på baksidan till oss alla sex! M M M!!

Nu har jag kört hem Lina och ska strax knoppa in! Imorgon väntar en arbetsdag ytterligare, innan det blir ledig helg igen!! I löv raka veckor än så länge!!!

Vilken underbar dag!!!! Hoppas alla har haft en lika härlig dag som vi!!!

Inga kommentarer: