måndag 19 april 2010

En helt vanlig dag i tvättstugan


En isande känsla i ryggraden. Jag vet att jag lämnade luckan stängd när jag gick härifrån. Känner mig lite som pappan i filmen "Casper - det vänliga spöket" när han precis inser att hans försäkran till dottern om att spöken inte finns på riktigt bara var tomt prat.

Som äldsteman i huset känner jag mig ändå manad att fortsätta. Måste ta reda på vad det är därinne. Måste. Veta. Råttor i toaletten har man hört talas om, men i torktumlaren?

Pulsen lugnar dock snabbt ned sig. Den där lilla handrackaren har jag sett för. Den är misstänkt lik den som brukar slå mig ganska hårt över näsbenet i sömnen ungefär varannan natt.

För visst är det? ........

YES! Bara en Liamoso. Helt ofarlig egentligen. Men lämna honom aldrig ensam nära skafferiet. Då vore en råtta en jämförelsevis enkel match för dina godsaker.

1 kommentar:

johanna sa...

haha, vilken gulleplurre!