torsdag 15 april 2010

Tankar i natten


Det är lugnt här på jobbet. Så där lugnt att man försöker hitta saker att sysselsätta sig med så att man inte somnar. Men nu är det bara lite drygt 4 timmar kvar tills jag får åka hem och krypa ner en stund. De andra susar nog lite nere i personalrummet. Jag sitter på expeditionen. Dels för att jag inte vill lockas till att somna, och dels för att det står en otäck Princesstårta och bara väntar på att slå klorna i mig, nere i personalrummet... När man sitter själv så här och det är alldeles tyst runtomkring en (nåja, förutom en herre som hakat upp sig på ordet "HALLÅ" och håller sin sänggranne vaken) så tänker man massor! Och man tänker på allt möjligt. För något år sedan vid dessa tillfällen brukade mina tankar ofta vara åt det deppigare hållet. Men det är de inte längre! Jag är bara lycklig!! Så fantastiskt lycklig!!! Så pass lycklig att jag nästan förväntar mig en stor smäll som väcker upp mig ur en underbar dröm, snart! Så galet är det!!! Kan inte minnas när jag var så här lycklig senast! Och jag tackar min finaste för det! Det är du!! (Dessutom är jag lite lycklig för att min chef ringde upp mig tidigare idag och bytte tillbaka mitt pass på lördag, och då blir M lycklig också ;-)) Nu ska jag gå och se vad de andra gör, kanske ska skrämma dem lite, hihi... Puss på er och hoppas ni sover gott och får en fantastisk torsdag!

1 kommentar:

Hanna-Sara sa...

Jag tycker du är värd att vara lycklig! Jag sitter också i natten och funderar, tror jag var en bättre sköterska på 53an. Jag tror jag börjat slarva lite. Hälsa alla på jobbet!