fredag 16 april 2010

Tankar i natten

Det är lugnt här på sjukhuset. Alla barnen sover, ja utom en herre som drömmer mardrömmar om drakar och vill sova i sin pappas säng. Bara 8 timmar kvar tills man får gå upp och busa lite i korridorerna igen =).
.
De andra susar nere på Hematologen, men jag sitter i källaren. Dels för att jag inte vill lockas till att gå att lägga mig, men även för att det finns en chipspåse en trappa som vill sätta klorna i mig.
.
När man sitter såhär ensam så tänker man massor! Och man tänker på allt möjligt. För något år sen vid dessa tillfällen brukade mina tankar ofta vara åt det deppigare hållet.
Men det är dem inte längre! Jag är bara lycklig! Så fantastikt lycklig! Så pass lycklig att jag nästan förväntar mig en stor smäll som väcker upp mig ur en underbar dröm. Så galet är det! Kan inte minnas när jag var såhär lycklig senast. Och jag tackar min finaste för det. Det är du!
.
(Dessutom är jag lite lycklig för att Cissis chef ringde upp och bytte tillbaka hennes pass på lördag, då blir jag lycklig också!)
.
Nu skall jag se vad de andra gör, dvs titta mig i spegeln lite ;-)

Inga kommentarer: