torsdag 15 april 2010

Nu är det dags!

Som Martin nämnt tidigare, har vi båda faktiskt vårt hjärta kvar i Jönköping när det gäller Elitserien. Många frågar mig varför jag inte håller på LHC då, om jag nu ska vara så "hemtrogen" och det kommer sig av den enkla anledningen att LHC var inte i närheten så bra som de är idag, när jag öppnade ögonen för hockey. (plus att jag började intressera mig av hockey när jag var tillsammans med Jonas, och han är ett inbitet HV-fan han med). Nu när jag tänker efter är de allra flesta från mina ungdomens dagar HV-fans. Kanske var en trend då, att hålla på HV. Vad vet jag?! Men i vilket fall, HV in our hearts.
Ikväll är det alltså dags för första matchen i finalspelet. Tidigare under året är det mest sporadiskt intresse som gäller. Men dessa tider, sitter vi som klistrade, både M och jag.
HV-Djurgården.
Det kan gå hur som, men jag önskar att HV går in i rinken ikväll och visar att det är de som är regerande mästare. Visar att DE ÄR DET BÄSTA LAGET!
Tyvärr får jag sitta ensam och vara nervös. M är på töntbridgen....

1 kommentar:

Anonym sa...

Dags att byta lag???? :)

//Jiven