fredag 29 mars 2013

God morgon Långfredag!

Igår tog syrran och jag med oss kussarna ut för att införskaffa lite björkris.
Vacker dag, om än lite kall!! När ska våren komma egentligen?
Jag läste i Aftonbladet att hela April ska bli kall, pga detta högtryck som gett oss så vacker blå himmel de senaste veckorna. Det ska tydligen ha växt sig för starkt och varmare luft har då svårt att komma sig hit... Jaha, ska man bli straffad för att det är vackert väder nu också?
I vilket fall, denna kyla gör att jag snart går och gömmer mig, helst fram till juli. Är så trött på att frysa!
Sen gick jag till Konsum för att köpa lite fjädrar och ägg att dekorera med. Men det fanns ju inga ägg!! Bara lite fjädrar!
Så hem igen, och tog saken i egna händer. Vi gjorde det från scratch kan man säga.
Vi blåste vanliga ägg, vilket är sjukt jobbigt. Var svimfärdig efteråt, och då gjorde vi ändå bara sex ägg. Grabbarna hjälpte förstås till. eller Liam i alla fall. Alvin har lite svårt att förstå att man inte kan hålla hur hårt som helst i äggen ;-)
Sen målade vi dom.
Alla våra vattenfärger hade helt torkat ihop så vi tog grabbarna färgpennor, vilket gick lika bra det.
Och visst är det finare med hemmagjorda målade ägg än de som man kan köpa.
Som jag sagt förut, barnens pyssel är det vackrast pyntet jag har!!

Idag är M iväg hela dagen nästan.
Han ska hjälpa Sleipner att flytta först och sen ska han, Freddan och Crille proväta vår bröllopsmeny på eftermiddagen.
Själv ska jag slappa på förmiddagen och efter lunch ska vi till minsta syster för en påskfika.
 
Ikväll är det premiär för Lets Dance. Liam är galet taggad, och har tjatat om detta i två veckor nu!

Inga kommentarer: