måndag 25 mars 2013

Helgen..

Större delen av helgen har varit riktigt härlig måste jag säga!!

Efter en extranatt på jobbet, sov jag några timmar i fredags för att sen styra kosan mot Vadstena.
Inkvarterade mig hos min fina syster och svåger. Vi gjorde några ärenden på stan och tog en fika med lillasyster Lina hemma hos S&F sen.
Kvällen spenderade jag med världens bästa Helga på Hörnet med mat och vin. Några värdefulla catcha-up timmar blev det.
GOD mat!
På lördagen for jag in till Linkan och hämtade mina små boys. M hade en kväll inbokad med sin far och jag tog med mig barnen tillbaka till Vadstena.
Vi gick och såg på VHF:s herrar.
Där mötte vi upp Lina igen som följde med oss hem.
Liam och jag tog oss en Chailatte och sen blev det några timmars slappande i soffan.
Obligatorisk när man är i Vadstena, är ju pizza från Venezia ( i alla fall på lördagar). Det kanske är Sveriges absolut godaste pizza!!
Soffmys...
Framför Gladiatorerna, med massa gott på bordet!
Min vy när jag sen skulle gå och lägga mig. Tanken var ju att Alvin och jag skulle dela säng ;-)
Liam tyckte tydligen att golvet var mycket mer bekvämt än madrassen.
På söndagsförmiddagen tog vi en härlig promme och lek i en lekpark.
"Kryckan"
Har man ingen pulka kan man lika gärna köra på rumpan :-)
Sen åkte vi hem igen.
Jag städade och lagade sedan en jättegod middag, tyckte jag i alla fall ;-)
Grabbarna är ju inte jätteförtjusta i fisk men åt ändå upp.
Jag fick även ett infall och klippte äntligen av grabbarnas extremt långa hår.
De var nöjda med det!
Och äntligen är tvättstugan färdig! M har slitit många timmar med det. Men vi är nu mycket nöjda!
Hittade lite nya stenar och två ljushållare som fick följa med hem från veckohandlingen!


Inga kommentarer: