lördag 30 juli 2011

Stilstudie!

Liam älskar att dansa. Speciellt till Mikael Jackson. Med hatten han fått av Gudmor Ebba (?) är liksom det hela komplett. Då drar han igång musiken på högsta volym (lite mindre om mamma får beställa) och diggar loss som en galning till Smooth Criminal som är lite extra favorit bland alla Jacksons hits. Och han kör movesen han sett i videon till låten, som han aldrig gjort annat.
Han vill gärna ha bekräftelse på det han gör också och brukar därmed fråga; "Mamma, tycker du jag ska vara med i Melodifestivalen för att jag dansar så bra?"
Och vad säger man som mamma? Klart ens egen son är bra på att dansa (om än jag kan tycka att det behövs filas en del på vissa rörelser och taktkänslan ;-))
Idag har jag jobbat 11 timmar nästan. Lite seg i bollen, trots att vi har det väldigt lugnt.
Grabbarna har varit med sin far och Sleipner i skogen och plockat kantareller.
Nu är Martin x 2 iväg och handlar lite. Jag ska bada av mina svettiga smågrabbar (Klibbigt väder är bara förnamnet!!) och sedan stoppa dem i säng snart. Vi andra ska därefter grilla och dricka vin och bara slappa! Nice kväll!!

Inga kommentarer: