lördag 16 juli 2011

Vuxenpoäng?


Liam har utvecklats till en riktig liten morgonmysare. På gott och ont är det hans far som 9 gånger av 10 är det utvalda objektet. Det skall vara på samma kudde, samma täcke samma kvadratmillimeter av sängen.

Halvslumrar han vaknar man allt som oftast av en armbåge på hakan alternativt en välriktad spark i skrevet.

Om han är vaken ligger han mest där och myser. Men imorse hade han ett problem.

När jag vaknade möttes jag av den unge herrn i ett par hörselskydd han fick av mig vintras. Han hade bemödat sig att gå till sitt rum, klättrat upp till hyllan där de ligger och sedan strosat tillbaka till mysposition.

"Du snarkade så mycket pappa så jag var tvungen att ta på mig mina hörlurar för att kunna mysa lite till."

Vuxenpoäng? Inte? Gubbpoäng?!?! Äsch, ni är bara avundsjuka.

Inga kommentarer: