söndag 19 augusti 2012

Dagens funderingar och händelser!

Martin och Liam åkte imorse iväg till Sleipner för att tvätta. Vår tvättmaskin går ju fortfarande inte att använda!!!! Grrr....
Alvin och jag stannade hemma och städade. Eller ja, det var väl mest jag som städade!
Mina reflektioner från städningen: 1.Det är sant det dom säger; man ska inte våttorka parkettgolv! Men det blir ju så mycket renare känsla om man gör det.
2.Min porslinsblomma håller på att barrikadera mitt köksfönster. Innan vi flyttade till Linköping hade jag stora problem med att få denna blomma att leva och att få den att blomma var, som ni förstår, omöjligt. Men Linköpingsluft verkar vara vad den behövde. För ny blommar den hela tiden och växer som ogräs!


Efter städningen pysslade jag om uteblommorna lite. De verkar sjunga på sista versen... Förutom mina smultron- och jorgubbskrukor, som helt plötsligt bestämt sig för att sätta fart. Jag som trodde att det inte skulle bli nåt i år, då jag sådde så himla sent. Men se, dom tar sig!


Alvin och jag åkte sen och veckohandlade + lunch! När vi kom hem fick vi besök av SIS och mosters fina lillhjärta!! Vi fikade paj och mös. Sen följdes vi åt hemåt dom. Alvin och jag vek av en bit på vägen och tog en rejäl PW hem!! Drygt 45 minuter vart det som får räknas som dagens träning. Hade egentligen tänkt mig en löprunda i kväll men eftersom tvättningen drar ut på tiden blev det en PW med Alvin istället.


Nu har vi badat/duschat, ätit kvällsmat och Alvin ligger nu i sin säng för att sova inför en intensiv ny vecka! Jag slappar i soffan och väntar på de andra två pojkarna. Imorgon är det en stor dag för Liam. Han börjar äntligen 1:an!! Som han väntat och längtat!! Och nu är det dags! Vår stora kille!



Inga kommentarer: