torsdag 23 augusti 2012

Hur bär man sig åt?

Om man misstänker att något hänt i skolan som gör att sonen påstår extremt magont och vill komma hem, hur gör man? Detta hände mig imorse. Gick en promenad till skolan, lämnade och återvände hemåt. Plötsligt kommer Liam gråtandes, springande efter. Precis innan hade det inte varit något problem. Jag följde med tillbaka, pratade med Liam och fröken, som också trodde något hade hänt, med dessa bilar som de håller på att byta med varandra. Vi beslöt att Liam skulle vara kvar i skolan, försöka en stund. Jag gick hem, men det gick bara en halvtimme så ringde Maria från skolan och sa att Liam fortfarande var ledsen och sa att han hade jätteont i magen. Hon trodde också att det kunde ligga något annat bakom. Jag åkte i alla fall och hämtade honom. Jag kan ju inte till hundra procent vara säker på att inte magen är problemet.
Jag har försökt prata med honom här hemma men han vidhåller ihärdigt att han "inte vet" varför han är så ledsen och att han bara har så ont i magen.



Inte nog med att man ska oroa sig för att en del barn på skolan säger att han har kanintänder, nu tror jag det kan vara något annat också :-( Och jag vet inte hur man handskas med det! Frustrerad är bara förnamnet.....

Inga kommentarer: