fredag 17 augusti 2012

Våffelfest!!

Nu har vi varit på Vårdcentralen. Distriktssköterskorna hade ingen aning om vad "utslagen" kan vara och var tvungna att ta hjälp av en distriktsläkare. Hon kikade och frågade ganska så direkt om det fanns psoriasis i släkten. Yes sa jag. Hon menade på att det inte ser ut som klassisk psoriasis MEN att vi provar att behandla med Elocon nu för att se om det kan bli någon bättring. Annars får man gå vidare med en remiss till hud.




Vi har precis avslutat vår våffellunch. Med mitt nya våffeljärn. Har haft ett arvegods till järn innan som nog sett sina bästa dagar. När vi var och veckohandlade sist fick jag syn på detta på rea. Tjatade till mig detta, medans M tjatade till sig ett; damtaram..... SVAMPPLOCKARKIT!! Gubbvarning på den??? Haha! Well, vi vart båda nöjda i alla fall. Åter till våffellunchen. Hade köpt helt ny blåbärssylt som var möglig när jag öppnade locket. Vidrigt!!

Vädret ser ut att bli lite bättre nu så jag tänkte att när min huvudvärk släppt lite så ska vi gå ut och cykla!

Inga kommentarer: