torsdag 1 april 2010

Ny skribent!

Cissi har ju haft en blogg ganska länge nu: http://cissislife.blogspot.com/
Om barnen mest, det satte igång på mammaledigheten och sen har det rullat på med mindre eller större uppbrott.
Försökte ett tag med en egen sida, men det kändes så beigt att skriva om barnen där när Cissi alltid skrev samma sak hos sig så det blev en blogg om mig själv. Det, som ni förstår, blev ganska ihåligt ganska snabbt...
Har ofta velat skriva saker som jag upplevt med barnen, saker barnen sagt och gjort som jag vill spara samt ge möjlighet för mina nära och kära att läsa men inte haft något forum för det.
Så idag kom jag på 10-poängslösningen: Vi slår våra påsar ihop och skapar en ny blogg med det krystade namnet: Al-Li-Ci-Ma. Om ni inte förstår vad det namnet betyder kan ni ta en snabbkurs på medborgarskolan och komma tillbaka senare.
Här blir det mycket barnprat, mixat med egna funderingar av mig och cissi och vad vi gör på varsitt håll. Hoppas att detta kommer fungera bra. Den kan dö imorgon dock då Cissi inte vet om det än =) Välkommen!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Trevligt, Cissi kanske kan lära dig konsten att hålla liv i bloggen också? Allt fint annars? Dags för mig att ta ett besök i Skövde när tillfälle ges känner jag....

Anonym sa...

Mycket bra idé, fin sida! Ebba