torsdag 8 april 2010

Semifinal Nummer 2

Skall han tjata om hockeyn nu igen tänker ni? Icke! Det är nämligen som så att det pågår ett minst lika viktigt slutspel som kanske inte får riktigt lika mycket uppmärksamhet i media: Skövde Cup i bridge 2lax10!
Åsikterna går ibland isär om denna ädla sport. Och jag förstår att alla inte kan älska den lika mycket som Cissi och Nina Almenning.
Själv ser jag det mer som en livförsäkring. Om Cissi någonsin skulle lämna mig kan jag utan skam dra upp den här lilla påsen ur bröstfickan och bjuda den söta tjejen på barstolen bredvid:
Har aldrig provat iofs, men det lär fungera 9 gånger av 10.

5 kommentarer:

Sanna sa...

Det är INTE någon sport... När ska herr Rydenlund förstå detta faktum som vi andra insett från första stund?!?!? ;)

Josef sa...

I beg to differ! Bridge har allt, skador, fusk, vinnare och förlorare.
En sport är det allt!

Dessutom ska jag prova att ha med mig en bridgeblandning i fickan nästa gång jag går ut på stan, kanske nån 60-taggare som nappar :)

Nina sa...

elsker bridgeblandingen... men ikke disse samtalene: Han bjöd 3 sang och spader hit og dit... jag bjöd 7 sang..shit asså han bara slänger opp fyra klöver och jag tog värsta sjangsen och alla passade och vi tog sticket..asså utan handicap har vi säkert 280 poeng just nu och en klövernål ..

just gotta hate it... P.S: Vi så en gammel mann her om dagen som var prikk lik tomten..jeg visket til Ludvig: "Titta! tomten" et sekund senare hälsar Josef på tomten och dom är tudligen bästa venner... och vart har han hittat honnom, inte på åren iallefall....

Josef sa...

HAHA! Klockren kommentar, kan inte säga nåt - jag är mållös!

Carl-Martin sa...

Vem vill inte känna tomten? =)