onsdag 28 april 2010

Världens slappaste 2-åring!

Alvin är en riktig slappis, när det gäller det mesta.
Han älskar att krypa upp under filten ihop med mig tex: "Mamma, får jag sova hos dig? Får jag ticki (täcke, filt)?"
Att han är slapp visar sig i princip allt annat också.
Vi har alltid fått konka på han, överallt.
Är vi ute och går, ska han alltid åka vagnen ganska snabbt efter promenadens start. (Nu jämför jag ju med Liam som man i princip fick bälta fast i vagnen efter att han vart två)
Cykla är heller ingenting för yngste herr Rydenlund. Han vill gärna cykla alltså, sätta på sig hjälmen och göra sig redo. Men trampa?! Nehe du. "Putta mig mamma!"
Detta är ju naturligtvis både positivt och negativt. Såna gånger som ikväll (bilden ovan) har jag ingenting emot att min lille är en riktig slappis!

1 kommentar:

Nina sa...

hihi! Alvin er morsom! Kjempe fin blogg Cissi, dere skriver så bra begge to!! me loves it